Tuesday, March 27, 2012

kebiasaan diri aku ..

kebiasaan diri aku yang sememnag nyer aku dah mula boleh diterima kot.. haha!maksd aku.. senang ar.. keep it simple. aku dah biasa di kecewakan lelaki... aku terima nyer.. as a Qada' dan Qadar.. Allah bagi ketentuan semua nya.. aku redha.. dan terima seua nyer dengan hati yang Ikhlas.. sebab aku percaya Allah akan pertemukan aku dengan seeorang.. sama ada sekarang atau akan datang itu adalah rahsia di tgn Allah.. aku sebagai hamba Nya hanya ampu berdoa pada Allah supaya Allah berikan cahayaan petunjuk dalam setiap aku lakukan.. menangi untuk sesuatu benda yang dah lepas merupakan perkara yang bodoh aku buat.. aku sepatut nya tak menangis untuk sesuatu benda yang dah lepas.. seperti kita mhu kan benda itu jadi balik dalm  hidup kita.. macam kita ibarat kan pkok yang dah tumbang itu bangkit semula... tumbuh semula seperti apa yang di harap kan sebelum ini.. dan juga seperti kita harap kan .. sehelai daun yang gugur itu kembali segar semula.. bukan kah benda itu bodoh.. ?? bukan kah itu nampak bodoh?? jadi menangis untuk benda yang dah lepas merupakan benda bodoh yang aku buat... haha!ini sumber nyer dalam buku lah tahzan... aku terdetik nak baca buku ni masa aku di kecewakan oleh ikhwan.. haha! tapi sekarang ni.. macma biasa.. ar .. haha!

sooooo.... untuk kekecewaan yang terakhir ini.. aku berjaya tak menangis..dan.. aku terima dengan hati yang terbuka.. mungkin aku yang tidak memahami dia.. mungkin juga Allah memberikan petunjuk.. bahawa dia bukan jodoh aku... dan  aku sebagai umatNya menerima setiap ini dengan REDHA.,..

REdha bukan bererti aku menyerah..
redha bererti aku ikhlas.. dalam menerima dugaan yang telah Allah tulis untuk aku..