Monday, June 4, 2012

twilight breaking dawn part 2

okay guys!! I really can't wait for the part 2 twilight.. seriously.. Can't wait to watch Renesmee ( maybe there got a few correction there..)  anyway! I really miss them.. so, if there any body out there who will stand beside me waiting for the twilight part 2 to be in cinema?? for sure there's got a lot out there.. but for me.. In Malaysia.. we have to wait.. until NOVEMBER.. Can't wait to watch it.!






TININADAHRUL

hey! asalamulaikum !!! orang yang sedang baca ini?? sihat?? sihat tak ??/ ehem! saya ada benda nak kongsi cerita sikit ni.. pasal.. cerita kawan saya yang bernama.. tininadahrul.. sangat chumel kan??? Allahamdulilah..!! setelah lama kami merancang untuk keluar berpikni bersama.. akhirnya.. kami berjaya juga.. hahah! really happy for it.! seriosly!! aweeeee~~!  okay.. actually.. TININADAHRUL ni.. gabungan nama kami berlima..

TI= ATIe
NI= amNI
NA= NaNA
DAH=BeDAH
RUL=aRUL

haaaa... kan?? awesome kan??? korang ad?? tak de.. kikiki... biasa ar.. ktorang awesome.. yeahh! eceh! dah jangan nak over sangat.. haha! nanait ada orang jelly gituuuu! haha! tak de ar lawak aje ar.. jangan amik hati au.. haha! aku sayang semua nya.. korang pun sayang aku kan ?? sayang tak ?? tak sayang tak per ar.. bawa diri aje ar aku ni.. ye ar.. siapa kan aku ni?? insan yang tak seberapa.. kan?? sedar diri.... bawa diri lah macam tu. hhahahahaha1 sori1 ter emo jap.. haha..

okay.. seperti yang dirancang kan.. kami telah berjaya melepak or erti kata lain.. kami piknik!~! jeahhhhh!!! destinasi kami bukan tempat mahal pun.. takat Morib sahaja.. maaf kan saya.. ye ar.. tak mampu nak bawa jauh3.. kereta pun comel sahaja.. kan :D but credit to cik Atie kami yang tenang membawa kereta.. Allahamdulilah.. syukur sangat.. 











so.. dat a few lah pictures yang aku boleh share.. :D okay... bye !! Fiamanillah :D

Apa salah kami si wanita :(

Apa salah kami si wanita?? Kenapa yang lelaki tidak pernah nak menunduk kan ego nya walau sekali pun??sudah di nyata Rasullah pernah bermimpi, bahawa di neraka itu ramai penghuninya ialah wanita.. dan kenapa di dunia masih membuat kehidupan wanita seperti di neraka?? Mengapa pada perempuan lelaki melepas kan geram, bencinya.? Kenapa harus perempuan?? Seda terdapat banyak lagi cara untuk lepas kan kemarahan.. mengapa perempuan yang di cari oleh lelaki untuk di lepas kan amarah nya?? Adakah wanita ini tempat lelak melepaskan semua nya.. kemarahan.. nafsu (mangsa rogol) kenapa wanita??
Tidak kah wahai adam kau menyedari kepayahan seorang wanita yang mengandung kan zurit mu itu?? Kenapa kau jadi kan mereka tempat melepas kan amarah mu. Kenapa?? Sedang mereka lah insan yang bertarung nyawa.. wahai Adam.. YANG BERTARUNG NYAWA .. bukan nya bertarung saudara ..
Wahai Adam.. buka kan lah mata mu.. buka kan lah hati mu. Buat sekali ini.. kau hampiri wanita yang banyak berjasa dengan mu.. kau hampiri lah mereka.. ucapkan lah kata-kata yang menyejuk kan hati mereka. 


Beri kan lah mereka merasai kebahagian walau sedetik pun .. tidak kira siapa wanita itu pada kita.. tetapi berilah mereka sedetik rasa bahagia..
Sama ada wanita itu.. mak kandung kita yang bertarung dengan yawa ketika melahirkan kita.. menjaga kita sewaktu tidur.. sanggup bangun tengah malam untuk memukul nyamuk ketika kita itdur semata-mata tidak mahukita di gigit nyamuk.. yang melayan karenah kita dari kecik sehingga besar.. yang bersedih tika kita bersedih.. dan dia lah yang menemani kita di akhirat nanti. Dan orang yang kita teringin jumpa di syurga nanti..


Atau.. wanita itu isteri kita.. yang melayani karenah suaminya .. merpersiapkan suaminya untuk ke kerja.. yang mengucup tangan si suami. . yang membelai si suami tika si suami kepenatan .. yang memanjankan si suami .. dan dialah wanita yang akan menunggu si suami di pintu syurga untuk masuk bersama..
Wahai Adam.. anggap lah wanita itu ratu dalam hidupmu.. anggap lah dia senagai seorang yang tidak boleh di sakiti suka-suka.. seperti kita menyakiti Ratu atau permaisuri negara kita. Begitu lah wanita sepatut nya di layan..
Sayangi mereka, belai mereka. Dan.. bahagiakan mereka..






*allah.. pertemukan lah aku dengan seseorang insan yang bisa menjadi imam aku di dunia dan akhirat.. pertemukan lah aku dengan laki-laki yang bisa menjaga aku seperti mana dia menjaga nyawa nya sendiri.. Aminnnn