Monday, June 4, 2012

Apa salah kami si wanita :(

Apa salah kami si wanita?? Kenapa yang lelaki tidak pernah nak menunduk kan ego nya walau sekali pun??sudah di nyata Rasullah pernah bermimpi, bahawa di neraka itu ramai penghuninya ialah wanita.. dan kenapa di dunia masih membuat kehidupan wanita seperti di neraka?? Mengapa pada perempuan lelaki melepas kan geram, bencinya.? Kenapa harus perempuan?? Seda terdapat banyak lagi cara untuk lepas kan kemarahan.. mengapa perempuan yang di cari oleh lelaki untuk di lepas kan amarah nya?? Adakah wanita ini tempat lelak melepaskan semua nya.. kemarahan.. nafsu (mangsa rogol) kenapa wanita??
Tidak kah wahai adam kau menyedari kepayahan seorang wanita yang mengandung kan zurit mu itu?? Kenapa kau jadi kan mereka tempat melepas kan amarah mu. Kenapa?? Sedang mereka lah insan yang bertarung nyawa.. wahai Adam.. YANG BERTARUNG NYAWA .. bukan nya bertarung saudara ..
Wahai Adam.. buka kan lah mata mu.. buka kan lah hati mu. Buat sekali ini.. kau hampiri wanita yang banyak berjasa dengan mu.. kau hampiri lah mereka.. ucapkan lah kata-kata yang menyejuk kan hati mereka. 


Beri kan lah mereka merasai kebahagian walau sedetik pun .. tidak kira siapa wanita itu pada kita.. tetapi berilah mereka sedetik rasa bahagia..
Sama ada wanita itu.. mak kandung kita yang bertarung dengan yawa ketika melahirkan kita.. menjaga kita sewaktu tidur.. sanggup bangun tengah malam untuk memukul nyamuk ketika kita itdur semata-mata tidak mahukita di gigit nyamuk.. yang melayan karenah kita dari kecik sehingga besar.. yang bersedih tika kita bersedih.. dan dia lah yang menemani kita di akhirat nanti. Dan orang yang kita teringin jumpa di syurga nanti..


Atau.. wanita itu isteri kita.. yang melayani karenah suaminya .. merpersiapkan suaminya untuk ke kerja.. yang mengucup tangan si suami. . yang membelai si suami tika si suami kepenatan .. yang memanjankan si suami .. dan dialah wanita yang akan menunggu si suami di pintu syurga untuk masuk bersama..
Wahai Adam.. anggap lah wanita itu ratu dalam hidupmu.. anggap lah dia senagai seorang yang tidak boleh di sakiti suka-suka.. seperti kita menyakiti Ratu atau permaisuri negara kita. Begitu lah wanita sepatut nya di layan..
Sayangi mereka, belai mereka. Dan.. bahagiakan mereka..






*allah.. pertemukan lah aku dengan seseorang insan yang bisa menjadi imam aku di dunia dan akhirat.. pertemukan lah aku dengan laki-laki yang bisa menjaga aku seperti mana dia menjaga nyawa nya sendiri.. Aminnnn



No comments: