Sunday, July 29, 2012

sahabat. :D

Assalamulaikum..
Salam Ramdhan yang ke 9.. Allahamdulilah kita dah masuk ke Ramadhan yang ke9.. Masya Allah. dalam masa 9 ramdhan ni, aku tempuhi banyak halangan dalam menempuh dugaan ramadhan.. lebih-lebih.. ini kali pertama aku berpuasa sambil bekerja.. Allahamdulilah.. belajar mencari rezeki di bulan ramadhan.. penat dan keletihan adat lah kan?? haha~ aku menerima nya.. kerana ini mungkin pengalaman aku bekerja di bulan Ramadhan.. sebab aku tahu.. akan datang, aku kena face jugak Ramadhan ni..

Masya Allah.. terlanjur kata pulak aku. aku nak bekongsi mengenai sahabat.. banyak yang aku baca di tiwtter bertweet mengenai sahabat.. MasyAllah. aku yang kadang terlanjur membaca tweet muslimah-muslimah di twitter ku samai tertidur kadang2.. haha~ tak aper..

okai lah.. aku nak masuk bahagian Introduction ni .. (masyaAllah Shahrul.. banyak membebel.... -..- ) haha~ macam ni.. sekarang ni.. memang aku bekerja.. okaylah.. kepenatan memang terasa.. lebih-lebih aku duduk dalam air-cond.. giant ni kadang bukan nyer betull.. dorang pasang air-cond macam kat Antlantika.. (betul ke aku eja?) haa.. lebih kurang lah kan.. so, hampir seminggu yang memenatkan aku berkerja.. sungguh menyenggal tubuh badan ku.. huhu~ sedih saya tahu..

so, di sebabkan aku kepenatan hari ini (ahad, 29hb7 2012) aku banyak meluah perasaan kat twitter.. penat lelah aku.. semua aku luah kat twitter. sebab bukan senang aku nak bercerita ngan syikin.. dia tengah kerja.. aku pulak tak boleh tinggal kedai macam tu ajer.. tak kan aku nak melepak kat kedai fatini.. memang dah nama pun tak boleh tinggal kedai kan?? nasib aku lah kan~~ huhu! masyaAllah Shahrul kau ni..

aku memang kalau boleh aku nak bercerita dengan mereka yang ada dekat dengan aku skang ni..macam syikin xpun fatini.. masalahnyer.. dua-dua pun ada masalah.. macam syikin dia ada masalah kat tempat kerja.. so, aku tak nak lah membebankan dia.. fatini.. kedai dia agak jauh dari aku.. hurmmm. so, aku luah kan perasaan kepenatan aku tu kat twitter..

tiba-tiba. ada sahabat aku.. yang bernama Iznie Syazween. terperasan dengan tweet ku lalu dia membalas tweet ku itu dengan ayat nya..



ya Allah , kau permudahkan lah urusan kawan aku ini ya Allah :'( amin ~ ♥"

Ya Allah.. terima kasih kerana kau mendekatkan aku dengan mereka yang baik-baik sifat nya dalam perjalanan aku mencari hidayah dan cinta Mu ya Allah Hu Rabbi. 

<3 Shahrul Badrina Shahbudin 

Saturday, July 28, 2012

Masa lalu vs masa hadapan

"Wahai masa lalu yang sudah berlalu dan selesai, tenggelamlah seperti mataharimu. Aku tidak akan menangisi kepergianmu dan kamu tidak akan melihatku termenung sebentar pun untuk mengingatimu. Kamu sudah meningalkan kami semua,pergilah dan jangan kembali lagi"

"Wahai masa depan, engkau masih dalam keghaiban. Maka aku tidak akan bermain dengan khayalan dan memperjudikan nasib hanya kerana satu agakan. Aku juga tidak bakal memburu sesuatu yang belum tentu ada, sebab esok hari mungkin tidak ada sesuatu,esok hari adalah sesuatu yang belum diciptakan dan tidak ada satu pun darinya yang dapat disebutkan"