Wednesday, August 1, 2012

Suara hati seorang pengdosa

Ya Allah… aku terasa diri ini tidak layak untuk menjadi bidadari syurga.

Allahu, aku merasa diri ini tidak layak di gelar muslimah yg sejati…

Allahu…! Jiwa aku terseksa ya Allah… aku terseksa sgt… batinku menjerit kesakitan ya Allah… besarnya dugaan ini ya Allah… besarnya dugaan yg kau beri pda hambaMu yg lembik ini YaAllah…! Aku sentiasa diburu dosa semalam… tidur ku tidak selena tidur mereka… solat ku tidak se kuhsyuk solat mereka… p'jalanan hidup aku tidak seindah seperti hidup mereka…
KENAPA AKU YA RABBI!!

Aku tidak mampu, untuk melupakan semuanya. Dosa ini seakan mengejar ku! Mengejar aku untuk terus melakukan nya! Allah! Ampuni aku ya Allah!

Sehingga t'kadang,aku t'fikir… aku lagi rela MATI ya Allah dari menanggung dosa ini…! Tetapi aku takut sesak kubur . Aku tidak betah pda bahang di dunia ini apatah lg di NERAKA JAHANAM ya Allah~

ALLAH!
ALLAH!
ALLAH!

Kau bagilah petunjuk untuk aku melupakan semua ini! Berilah aku petunjuk… aku terima walaupun sakit untuk aku menanggung… kerana aku percaya, sakit itu anugerah dariMu yaAllah untuk menghilang kan dosa2 kecil ku…

Allahu…
Berilah aku kesempatan untuk merasa nikmat muslimah. Sebelum diri ini menghembuskan nafas terakhir…
Aku ingin hidup bahagia seperti mana aku melihat gadis muslimah… yang Allah menjanji kan syurga untuk mereka… mungkin ad yg bkal bidadari syurga…

Biarlah ini menjadi rahsia antara aku dan Allah … aku tidak akan b'cerita pada sesiapa walhal,kedua ibu,bpaku "maaf kan aku ini,si anak derhaka…"
Aku sudah penat mengaibkan diri d hdapan sahabat2

1 comment:

nur asyikin adnan said...

sentiasa takut dengan dosa yang kita pernah lakukan tu makne nyer kita, allah masih sayang kan kita.
Dia bagi peluang kat kita nampak dosa yang kita buat.
Dia x gelap kan hati kita dengan dosa2 tu and terus lalai.

Tapi jangan biar kan diri sentiasa diselebungi perkara lama.
Move on. benda lama jadi kan teladan and semangat utk berubah.

Memang susah nak lupe kan dosa2 lama. tapi tu la byrn yang kita perlu tanggung sebab dosa kita.

yang penting sentiasa berpegang pada Allah.