Sunday, January 20, 2013

Terima Kasih Allah :')

Assalamulaikum.

Okay fine,  aku tahu dah lama sangat tak update blog. dah berhabuk sangat dah ni. nak tipu jap. *fuhh! fuhh!* banyak nyer habuk. last sekali aku update cerita mengenai Luna kesayangan aku mati :'(  *lap air mata *

Okay. Stop it. Now, according to the title. It's about "Terima Kasih Allah" bukan nyer aku tak pernah berterima kasih pada Allah untuk setiap rasa, deria yang aku rasa hari ini.. Tetapi ini untuk tatapan pembaca blog aku ni :D *bajet retis jap* hahaha~

MasyAllah. Terlanjur pulak, okay. Apa yang aku nak share kat sini. Pernah tak korang dengar. :

"Hidup ini ibarat roda. terkadang kita di atas, terkadang kita di bawah "

Pernah kan?? Itu main point aku dalam entri aku kali ini. Benar apa yang di kata kan itu. Kita akan merasa berada di atas. Macam mana kita merasa orang semua percaya kan kita, orang semua memerlukan kita, macam mana kita menjadi perhatian orang, macam mana kita menjadi yang terbaik dalam sesuatu itu, dan macam mana kita merasa di sayangi dan di kasihi. 

Apabila life kita berada di bawah pula, kita akan rasa, macam mana kita di benci, kita di hina, kita di ketepi kan demia kepentingan yang lain, macam mana kita di buang dari pandangan mereka seakan seperti kita ini, hanya lah bayang-bayang yang berjalan di hadapan mereka, macam mana kita merasa sakt bila di tinggalkan oleh mereka yang di kasih, macam mana bila kita menangis, merayu, meminta tolong tiada sesiapa di sisi kita. Itulah antara perasaan yang kita lalui tiap kali di bawah pula. 

Bila dapat pelbagai dugaan kita mula mengeluh;

"kenapa aku?!"
"kenapa aku yang kena?!"
"apa salah aku?!!"
"apa ni?!!! "
" Pergh!! S***l , &*^%$#@"

semua keluar kan?? tetapi fikir balik. Masa kita di atas. Pernah tak kita bersyukur? masa kita kat atas, penah tak kita bersujud syukur pada Allah? masa kita senang dan bahagia atau di beri rezeki yang mura, ada ucapkan Allahamdulilah?? 

Fikir balik.!

Kita sendiri yang lupa Allah bila kita bahagia. Kita sendiri yang lupa daratan bila kita merasa hebat sebentar, kita sendiri yang lupa dari mana datang nyer semua ini. Semua salah kita.. Bukan salah orang lain. Allah beri kita dugaan atau ujian tanda DIA ingin menyedar kan kita. Suapaya kita tak pergi jauh, supaya kita tak jatuh dalam kepalsuan dunia ini. Supaya kita tahu kehidupan abadi kita di Akhirat. Suapay kita sedar, Liang lahad yang bakal kita huni nanti. Dan kita umat Nya, kerap kali mengeluh dan mempersoalkan setiap ujian Allah itu.

Dan percaya lah cakap aku ini, selepas ujian atau dugaan yang Allah beri jangan pernah putus asa. *walaupun aku sebelum ni hampir nak give up * Jangan kita putus asa. Biasa lah, selepas ribut taufan yang mendatang pasti ada pelagi yang mengindahkan awan. Kannn??? Macam tu lah kehidupan kita. Apabila kita percaya kan Allah yang satu. Pasti ada ganjaran bagi kita. Macam kita kerja. Kita kerja keras then dapat upah. Upah itu lah ganjaran nya. Macam tu Allah beri pada kita. 

Setiap yang terjadi ada hikmah nya... 

Sebab itu, kita jangan pernah putus asa dengan ujian Allah. Tetapi berdoa pada Allah, minta di kuat kan Iman dan hati kita untuk menerima setiap ujian ini. dan.. Kepercayaan pada Allah perlulah kuat! Jangan lemah kan !

So, apa kata pejam mata sekejap. Fikir balik. Pernah ke kita bersyukur pada Allah untuk setiap kebahagian hari ini. *chill jap* kalau tak, why dont we just sit back and rilex and dont forget to said Allahamdulilah Thanks Allah for whole of my life :D

Terima Kasih Allah untuk mereka ini : 
 

Shahbudin's and Mazlinah's Family


*kepada friends aku yang selalu sudi menanah kan telinga untuk mendengar luahan isi hati aku.
The Gegurls :P
My Army :P

My moment :P
 *tetibe*
My Time aka En.Hero :P

aik?! haha~ "my time" boleh ar.. hahaha~ 

*Minta maaf kalau aku tak letak pic korang yang tak de dalam ni. Minta maaf zahir yer... bukan sengaja atau tak sengaja.. :D